Իսկապես որ, ուռենու նման, շուտ մեծացող կյանքում այս ե՞րբ հասցրեց մեր մանկահասակ Մարիան ծնկներից մեր իջնել այնքան ու այնպես, հասցնել ինքնուրույնանալ-կենսափորձ ձեռք բերել նաև Լեհաստանում, դառնալ «Մարիա Բաբայան, 11-րդ դասարան» ու… «Լուսաստղ»-ում ներկայանալ Իոսիֆ Բրոդսկու հետ իր հանդիպումով… Հալալ է: Ուղղակի մեջ եմ բերում.

…. հասկացա, որ միայն բանաստեղծությունները կարդալով, չեմ կարող որոշակի կարծիք ձևավորել։ Այ, կենսագրությունը շա՜տ երկար ուսումնասիրեցի։ Կարդացի չորս լեզուներով, հետո հասկացա, որ բանաստեղծություններն էլ պետք է կարդալ մի քանի լեզուներով (նշեմ, որ հայերեն թարգմանությունները ուղղակի բանի պետք չէին)։ Կարդացի, փորփրեցի ու նոր գլխի ընկա, թե ինչ գրողի հետ եմ «ծանոթացել»։

Փորձեմ կռահել, թե ինչ լեզուներ է գործածում իր ընթերցողական կյանքում մեր Ավագ դպրոցի բարձրահասակ Մարիան՝ հայերենից, ռուսերենից, անգլերենից բացի… լեհերե՞ն… Եթե այո, ի՜նչ լավ է, կարելի է վերադառնալ իմ առաջարկին ու նրա խոստմանը՝ պատմել մեզ, ներկայանալ իր լեհական կյանքով… «Լուսաստղ»-ն իր հիմնադիր ղեկավար Մարգարիտ Սարգսյանի հետ կգտնի  ճամփորդ սեբաստացիների ներկայանալու այնպիսի մի ձևաչափ՝ իրենց ուղևորությունների աշխարհներով ու կյանքերով… Մեր կյանքն է իրական ու հարստությունը, վստահ եմ, մարդիկ տարբեր պատճառներով երկարատև բացակայում, ուրիշ աշխարհ են տեսնում, ու այդ աշխարհում այլ փորձ յուրացնում… Արդյոք հայա՞ցք է փոխվում: Ինձ, օրինակ, որպես աշխատանք էլ, կարևոր է, ասենք, լսել Մարիային, ոչ միայն  իր Բրոդսկիով (շնորհակալ եմ. Մարիան ունի՞ իր հայերեն թարգմանությունը), այլ նաև իր կյանքի լեհական շրջանով…

Քանդակի արվեստանոցում Գեղարվեստի 2-4 տարեկաններն են: Լուսանկարները՝ Բուրիկ Հովսեփյանի:

Որպես ասածիս շարունակություն… Օրեր առաջ կրթահամալիրի լաբորատորիայում լսում-խոսեցնում էինք Յուրա Գանջալյանին՝ ինչպե՞ս մեծացնել սեբաստացի տարատարիք սովորողի թե ուսուցչի կիսատ իմացած օտար լեզվի բարելավումը, ինչպես չմոռանալ-պահպանել այնքա՜ն ջանքերով-ժամանակով ձեռք բերած օտար լեզուն՝ անգլերեն կլինի, գերմաներեն, պարսկերեն, թե… լեհերեն… Գործածել է պետք, ոչ թե մայրենիի փոխարեն ռուսերեն «չրթել», ինչպես խորհրդային շրջանում մերժելի տարածված էր, այլ գործածել իր ուսումնական ու հանրային կյանքում… Հեղինակային կազմակերպումն ուսուցման մեջ պիտի բնական-պարտադրելի դարձնի յուրաքանչյուրի համար իմացած, կիսատ իմացած որևէ օտար լեզվի գործածումը՝ նորանոր ուսումնական նախագծերով-առաջադրանքներով, գործերով… Միայն քննական-թեստային օտար լեզուն մեռած լեզու է, ոչ իրական կյանքի զարդ ու զարդարանք… «Ինչի՞ս են պետք այդ փրչերը»… Ահա սովորող-ուսուցիչ սեբաստացու այսպիսի ուսումնական ջանքերով կմեծանա մեր իրական աշխարհը, կդառնա ավելի հետաքրքիր ու ամբողջական… Եվ ուսումնական օրացույցով թարգմանական ստուգատեսները կդառնան նման գործունեության հետևողականության համար անհրաժեշտ հանգրվաններ…

Կրթահամալիրի հեծանվային ակումբի մեկնարկ: Լուսանկարները՝ Անի Սարգսյանի, Մարինա Մկրտչյանի:

Ես իմ կյանքում, աշխատանքում ավելի ու ավելի կոնկրետ-հետևողական եմ, իմացե՛ք սա լավ: Ասված է, արված՝ անհապաղ: Երեկվա իմ գրի հարցադրումները՝ բնագիտատեխնիկական ու ինժեներական հանրակրթության կարևորման, ո՞ւմ համար են գործ, եթե ոչ նախ և առաջ՝ իմ, Էմանուել Ագջոյանի, Գնել Հարությունյանի, Մարգարիտ Սարգսյանի… Նույն օրը մենք հանդիպեցինք, գործեցինք… Ի՜նչ լավ է, որ հավաքի օրերին՝ 2015-ի սեպտեմբերի 25-ից մինչև մեդիաուրբաթ համերգը, Մայր դպրոցի տանիքում մշտապես կհանգրվանի աստղացուցարանը, սեբաստացիները կսկսեն թվային աստղադիտակով դիտումները: Փութաջան սկսել ենք Մայր դպրոցում նաև ինժեներական կրթության արհեստանոցի ստեղծումը… Իսկ սեպտեմբերի 25-ին Նոր դպրոցում Նառա Նիկողոսյանը մեզ՝ հավաքի մասնակիցներիս կներկայացնի 2-4 տարեկանների երրորդ խումբը, որին մանկավարժական լաբորատորիան խոստացել է գալ բնագիտատեխնիկական-տեխնոլոգիական գործունեության պիտույքների հավաքածուով: Հետն էլ՝ Գևորգ Հակոբյանի՝ Դավիթ Բլեյանի խնդրանքով արված ուղեցույցով… Բա ո՞վ ցույց տա մուտքն ու ուղին դեպի բնագիտության աշխարհը…

«Բարձունքի հաղթահարում» նախագիծ. Թուխ Մանուկ եկեղեցի: Լուսանկարները՝ սովորողների մայրիկներ Շուշան Ավագյանի, Քնարիկ Ներսիսյանի:

-Ո՜նց եմ արագ ուժեղանում ես ու մեծանում… Տեˊս, ինչքա՜ն ուժեղ եմ ու բարձր (բոյը նկատի ունի),- հպարտանում է այսպես Դավիթ Բլեյանը, ով միանգամից ու երկար է քնում…
— Ապրես,- ասում եմ,- Դավիթ:
— Ինչո՞ւ ապրեմ…
— Որ երկար ես քնում, շուտ ես մեծանում, ուժեղանում…
— Էլ ի՞նչն է ինձ ուժեղացնում…
— Ամենօրյա լողանալը…

Իսկ իմ Արևիկ թոռնուհին այնքա՜ն է մեծացել, որ երեկ Մարմարյա սրահում առավոտվա ընդհանուր պարապմունքն է վարել… Կարմիր-գունեղ շորերով, իրական կյանքում իսկական արևիկ դարձած օրիորդիկը ողջ օրը ճախրանքի մեջ է եղել… Իրիկունը մեր տանը, երբ Դավիթը հավաքել է մեզ Շուշանի սիրած ձկան խորովածի շուրջ՝ Վիեննա մեկնող քույրիկին պատվելու, Արևիկն իր Գոռ եղբոր տարակուսանքը ցրում է.
— Գոռ, դու չգիտես, թե ինչ հավես ես զգում Մարմարյա սրահում այդ րոպեներին…
— Որ մեծանա՜մ, մեծանա՜մ… դառնալու եմ վարորդ… մեծ բետոնախառնիչ մեքենա վարեմ մենակ…

Անիվների օր 5 տարեկանների խմբում: Լուսանկարները՝ Դիանա Գևորգյանի:

Հետգրություն

Հեղինակային կրթական ծրագրերի հեղինակների աշնանային 10-րդ հավաքին լրացուցիչ կրթության հենց նախագծային ուսուցումն է իմ հետաքրքրության կենտրոնում… Ինչպիսի՞ նախագծեր են բերել հավաքին իմ գործընկեր սեբաստացիները, Սուսան Մարկոսյան ամենափրկիչ ջան, որտե՞ղ կարդամ… Աˊյ, օրինակ, բացեցի Շողիկ Պողոսյանի բլոգը… Ինչո՞ւ: Հետաքրքիր է՝ ինչպիսի զարգացում ունեցավ այս ընթացքում սերմերի հավաքման իր նախաձեռնությունը… Սերմեր հավաքելու ժամանակը չէ՞… Հարցնում եմ: Գևորգ Հակոբյանը ուղեցույց էր արել բնագիտա-տեխնիկական ստուգատեսի բովանդակության. ի՞նչ զարգացում ունեցավ այդ գործունեությունը, միայն հունվարի՞ համար է ուղեցույցը։ Ինչպե՞ս են ամբողջ տարին պատրաստվում Հանրակրթական էկոտուրը,  ուսումնական օրացույցով որոշված ամենամյա հանրակրթական մյուս ստուգատես-փառատոները, որ հենց նախագծային ուսուցման արդյունքներն են ամփոփում։

#453  

Թողնել պատասխան

Ձեր էլ-փոստի հասցեն չի հրապարակվելու։ Պարտադիր դաշտերը նշված են *-ով

Explore More

Կտրվեք գետնից, կտրվեք առօրյայից, թև առեք, ճախրեք, տեսեք երկիրը անհունի…

Օրը մնաց կրթահամալիրի Մեդիակենտրոնում շախմատի որակավորման խաղերի այս կադրերով: Սիրում եմ լուրջ հայացքով տղաներին. միայն թե ձեր ուժերն ուղղեք մեր այսօրվա Հայաստանին: Օրը սկսեցի կրթահամալիրի Մայր դպրոցի խեցեգործարանի (բրուտանոցի) նորացման

Ես եմ՝ քո անմահությունը

 Անմահությունը։ Ես եմ։ Ամպերը՝ երկնքում, աստղերը` ամպերի վրա, իսկ լուսինը՝ աստղերի գրկում։ Արփի Սահակյան Կրթահամալիրի Քոլեջի «Նախադպրոցականի դաստիարակ» մասնագիտությամբ այս տարվա շրջանավարտ Աննա Պետրոսյանի հետ ավելի ու ավելի հետաքրքիր է.

Ապրելու մեր ժամանակի նոր մեկնարկ

Դավիթ Բլեյանի հետ նորից կռվել էինք, չէինք խոսում-հանդիպում… Երեկ առավոտյան Մարմարյա սրահում, ընդհանուր պարապմունքին հանդիպեցինք. մենք ընտանիքով երգում էինք Կոմիտաս, Դավիթը՝ պառկած աստիճաններին, ոտքը՝ ոտքին… Զանգվածից կարողանում է առանձնանալ, զանգվածային