Օպտիմալացում. կրթության որակի բարելավում

Նախորդ ամսվա սկզբին պարզ դարձավ, որ հանրակրթական դպրոցներում լուրջ փոփոխություններ են սպասվում: Կրթության և գիտության նախարարությունում վարչապետին զեկուցեցին, որ արդեն պատրաստ է 20 դպրոցների օպտիմալացման ծրագիրը։ Նշվեց նաև, որ առաջիկայում կփակվեն կամ կմիավորվեն գործող մինչև 300 աշակերտ ունեցող, հետագայում՝ նաև մինչև 450 աշակերտ ունեցող քաղաքային դպրոցները։ «Անհրաժեշտ է իրականացնել օպտիմալացում և տնտեսված միջոցները որպես բոնուս ուղղել ուսուցիչների աշխատավարձերի, սահմանամերձ գոտիներում աշխատավարձի գործակիցների բարձրացմանը, տարբեր խնդիրների լուծմանը»,- նշեց վարչապետ Կարեն Կարապետյանը և հանձնարարեց վերանայել հաշվարկներն ու ծրագիրը: Այս համատեքստում նաև ընդգծվեց, որ դպրոցներում ունենք համահարթեցման, բեռնվածությունը բաշխելու և չօգտագործվող տարածքներն օպտիմալ կառավարելու խնդիր: Օպտիմալացումը պետք է արվի անհրաժեշտաբար, քանի որ անցած 25 տարիներին աշակերտների թիվը 300 հազարով նվազել է, իսկ դպրոցների թիվը մնացել է նույնը։ ԿԳ նախարարի հավաստմամբ՝ պետք է լուծվի հիմնախնդիրը՝ վերաբաշխվեն 30 տոկոս գերբեռնված և այդքան էլ թերբեռնված դպրոցները: Դպրոցները պետք է աշխատեն մինչև ժամը 15-16-ը: Առայժմ այս ամենը քննարկումների, հաշվարկների փուլում է:

Կրթության փորձագետ, ԵՊՀ դասախոս Սերոբ Խաչատրյանը համոզված է, որ եկել է իրական փոփոխություններ կատարելու ժամանակը։ Մինչև հիմա փոփոխությունները եղել են հավելումային և անընդհատ նոր բեռ են ավելացրել դպրոցների վրա՝ նոր առարկաների ուսուցում, բազմաթիվ մատյանների ու հաշվետվությունների լրացում, ուսման տևողության երկարացում և այլն։ Այդ նորամուծութունները չեն բերել լուրջ փոխակերպումների։

«Հայաստանի դպրոցների օպտիմալացումը հասունացած հարց է։ Բայց շատ կարևոր է, թե ի՞նչ նպատակով և ինչպե՞ս կարվի այն,- ասում է փորձագետը:- Եթե օպտիմալացման նպատակը պարզապես դպրոցներ փակելով կամ միավորելով ֆինանսական միջոցների խնայումն ու աշխատավարձերի չնչին բարձրացումն է, ապա դա լավագույն տարբերակը չէ։ Միջազգային փորձը ցույց է տալիս, որ, եթե կրթության որակը չես բարձրացնում, էական չէ, թե աշակերտը քանի հոգանոց դպրոցում կսովորի։ Կարևոր է դպրոցական միջավայրի և ուսուցիչների որակը»։

Ըստ Սերոբ Խաչատրյանի՝ կարելի է լավ որակի հասնել ավելի քիչ, սակայն լավ ուսուցիչներով, բարվոք շենքային պայմաններում և լավ տեխնոլոգիաներով, քան ցածր աշխատավարձով ու անորակ ուսուցիչներով: Սակայն փորձագետը մտահոգ է բացասական հետևանքների առումով: Նա նշում է, որ կարծես կառավարության որոշումն ընդունվել է «ոտքի վրա». օրինակ՝ աշակերտների թվի հետ կապված ուսումնասիրություններ չեն արվել: Ինչո՞ւ է մի դպրոցում թիվը շատ. գուցե մի բան առավե՞լ է մյուս դպրոցներից, գուցե ծնողը չհամաձայնի՞, որ երեխան այլ դպրոցում սովորի:

Նախարարության հանրակրթության վարչության պետ Աշոտ Արշակյանը հորդորում է իրենց գործողությունները համարել ոչ թե օպտիմալացում, այլ՝ անհրաժեշտ քայլ՝ միտված կրթության որակի բարելավմանը: «Այս պահին ծրագիրը կազմելիս մի քանի բաղադրիչներ են հաշվի առնվում. դպրոցների բեռնվածության աստիճանը, դրանց միջև եղած հեռավորությունը: Նաև քաղաքային դպրոցներում վերահաշվարկվում են նախկին նախագծային հզորությունները, սեյսմիկ գործակիցն ենք հաշվի առնում: Ասիական զարգացման բանկի՝ սեյսմակայունության հաշվարկների չափորոշիչներով մեկ աշակերտին հատկացվող  9-12 քմ տարածքից մենք ելակետային ենք վերցրել 9 քմ-ը,- ասում է Աշոտ Արշակյանը:- Տեղական նշանակության խնդիրները տեղերում պետք է ուսումնասիրենք, մարզպետարանների և Երևանի քաղաքապետարանի հետ պետք է քննարկենք հնարավոր բոլոր տարբերակները: Յուրաքանչյուր դեպքի համար առանձին մոտեցում կլինի»:

Ի դեպ, կրթության և գիտության նախարարությունն առաջիկայում նախատեսում է նաև նոր կրթակարգի ձևավորում. առարկայական ծրագրերի, չափորոշիչների փոփոխություն:

«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրի տնօրեն Աշոտ Բլեյանի համոզմամբ՝ օպտիմալացումը պետք է ապահովի առավել նպաստավոր պայմաններ, որը ենթադրում է նոր գործիքներ, նոր լուծումներ: «ԿԳ նախարար Լևոն Մկրտչյանի հարցադրումների կարևոր մասն ինձ համար ընդունելի են: Բայց դրանք դեռևս հարցադրումներ են»,- ասում է կրթահամալիրի տնօրենը:

Աշոտ Բլեյանը հրավիրում է բոլոր ցանկացողներին՝ տեսնելու, գնահատելու իրենց կրթօջախում գործող հանրային կրթության մոդելը: Նա պատրաստ է հասարակական հիմունքներով կիսել իր 40 տարվա աշխատանքի արդյունքերը՝ նախադպրոցական, հանրակրթական, միջին մասնագիտական, արհեստագործական, լրացուցիչ կրթության, այդ թվում՝ արտադպրոցական կայացած հաստատությունների, ինչպես նաև՝ արտակարգ իրավիճակներում կենսագործունեության կազմակերպման և ուսուցման ոլորտում: «Արդեն 2 տարի է՝ մենք ներկայացրել ենք «կրթական պարտեզ» ծրագիրը՝ բնակելի արվարձանում. ցույց ենք տվել միջավայրում կայացած կրթական պարտեզի մոդել Հարավարևմտյան վարչական շրջանի Բ1 թաղամասում: Այդ պարտեզն, ըստ Լևոն Մկրտչյանի, լավագույն միջավայրն է Հայաստանում, և նա ասել է, որ պետք է տեսնեն, թե ինչպես կարելի է դա տարածել: Արդեն իսկ գործում են մանկապարտեզ-կրտսեր դպրոց ցանցի մեկնարկային ծրագրերը, և կրթության և  գիտության հարգելի նախարարը խոստացել է, որ հունիսի մեջ մեծ կազմով կայցելեն՝ տեսնելու մեր լուծումները»:

Աշոտ Բլեյանի համոզմամբ՝ երևանցին նախադպրոցարանի խնդիր պիտի չունենա: Մանկապարտեզները պիտի լինեն մատչելի, ներառական, զարգացնող, և ընդունելության հերթեր չլինեն: «Մխիթար Սեբաստացին» այդպիսի լուծումներ տվել է և պատրաստ է ընդարձակել այդ ցանցը՝ առանց վարչական եղանակով իրեն պատկանելու:

Առայժմ իրարամերժ են հնչեցված տեսակետները: Կրթության նախարար Լևոն Մկրտչյանը  լրագրողներին հայտնել է, որ գյուղական համայնքների միակ դպրոցները չեն փակվելու, առայժմ խոսքը քաղաքային դպրոցների վերաբեռնավորման մասին է: Տարածքային կառավարման և զարգացման նախարար Դավիթ Լոքյանն, հակառակը, հայտարարել է, որ նախարարության նախաձեռնությամբ մարզային ենթակայության կրթական հաստատությունների օպտիմալացման խնդիրն ընդգրկվել է կառավարության այս տարվա գերակա խնդիրների ցանկում, և այդ շրջանակում Կոտայքի մարզի 6 դպրոց կմիավորվի: Այդ ցանկում են նաև մի քանի գյուղական համայնքների դպրոցներ: Ըստ Դավիթ Լոքյանի՝ կրճատվելու է դպրոցների քանակը, բայց ոչ ուսուցիչների:

Մինչդեռ կրթության և գիտության նախարարն արդեն հայտնել է, որ դպրոցների օպտիմալացման ժամանակ կկրճատվեն (աշխատանքից կազատվեն) ոչ թե 7000-8000, այլ ընդամենը մի քանի հարյուր ուսուցիչներ: Լևոն Մկրտչյանը վստահեցրել է, որ աշխատանքը կորցրած ուսուցիչներին աշխատանք կառաջարկվի: Նա նաև նշել է, որ 300 աշակերտը նվազագույն թիվն է, որի դեպքում դպրոցը կարող է լիարժեք աշխատել: «Իսկ դրան հասնելու համար յուրաքանչյուր դպրոց պետք է իր հզորություններն ուժեղացնի, տարիների ընթացքում իր զարգացման ծրագրով հասնի դրան. այն դպրոցները, որոնք գերբեռնված են, այսինքն՝ երկրորդ հերթով են աշխատում, նույնպես որակի անկում ունեն: Այն դպրոցը, որն անուն ունի, և ծնողը երեխային հաճույքով ա՛յդ դպրոց է ուղարկում, այդ դեպքում լրացուցիչ կորպուսներ կտրվեն»,- ասել է նախարարը: Իսկ ավագ դպրոցներում, ըստ նրա, կպահանջվի նվազագույնը 150 աշակերտ:

911tert.am

Թողնել պատասխան

Ձեր էլ-փոստի հասցեն չի հրապարակվելու։ Պարտադիր դաշտերը նշված են *-ով

Explore More

Ուզում եք միայն թանո՞վ ապրել, մածունի ախորժակ չունե՞ք…

Երևանի ժամանակով, «Ֆակտոր» տեղեկատվական կենտրոն

Արայիկ Հարությունյանը ինձ չի նշանակել, և ինքը երազում կտեսնի, որ ինքն ինձ նշանակում է և ինձ ազատում

«Մխիթար Սեբաստացի կրթահամալիրի կառավարման խորհուրդը, տնօրենը և մանկավարժական խորհուրդը՝ 250-300 հոգանոց և Մխիթար Սեբաստացի կրթական համայնքը դիմել է ՀՀ կառավարությանը և տեղեկացրել ենք կառավարությանը, որ մենք կրթահամալիրի իրավակազմակերպական ձևը ցանկանում

Իրենց վերարտադրությամբ զբաղված լինելով բուհերն այժմ ուսանողների պակասի պատճառով խնդրի առաջ են կանգնել

Բուհերն ուսանողների քիչ քանակության պատճառով խնդիրների առաջ են կանգնել՝ կարող է նաև պրոֆեսորադասախոսական կազմի օպտիմալացում լինել: Այս մասին ահազանգում  են բուհերի ռեկտորները: Մտավախություն կա, որ այս պատկերը կարող է ազդել