Համերաշխության, ստեղծումի, նախաձեռնողականության․․․ 

Կիրակի առավոտ, առաջին օրը՝ միաշաբթին նոր շաբաթվա, իմ այֆոնին զանգ եկավ․․․ վարպետ Պետոյի անունից․․․ Վարպետ Պետոյի՝ կրթահամալիրի ատաղձագործ-վարպետի, արհեստանոցի ղեկավարի մահվան լուրն էր փոխանցում եղբորորդին․․․ Աշխատավոր, ամենահաս, անդադրում, արագագործ, մարդասեր, յուրաքանչյուրիս հարազատը-ընկերը դարձած վարպետ Պետոն․․․ Արհեստանոցն իր Մայր դպրոցի հարավային մասնաշենքի առաջին հարկում այս օրերին մաքրվում-վերակազմակերպվում-բարեկարգվում էր․․․ Ինչ անուն էլ որ մտածենք, այն սեբաստացի համայնքում, կկոչվի վարպետ Պետոյի անունով․․․ Այդպես էլ կանենք, mskh օրացույցում բաց չենք թողնի վարպետ Պետոյի՝ սեբաստացի նվիրյալի անունով արհեստանոցի նորամուտ-կրկնամուտը՝ որպես ուսումնաարտադրական, նորացված բովանդակությամբ միջավայրի։
Շնորհակալությամբ միշտ՝ մեր ընկեր վարպետ Պետո․․․ 

Շաբաթ օրվա վերջն էլ՝ երեկվա, հեշտերից չէր․․․ Կրթահամալիրի Հարավային դպրոց-պարտեզի սիրված դաստիարակ, երեք երեխաների մայր Լիլիթ Հովհաննիսյանի պահեստազորային, պատերազմի մասնակից ամուսինը՝ Արթուր Ղազարյանը, որ 2020-ի հոկտեմբերի 16-ից փնտրվում էր․․․ այսօր Եռաբլուրում կարգով-պատվով հողին կհանձնվի․․․ Երեկ օրվա վերջում սգո սրահում ընտանիքի քավորի հետ զրուցում էինք, երբ արցունքն աչքերին մեզ գտավ Լիլիթի-Արթուրի միջնեկ աղջիկը․․․ Քավորն իր սանիկին այնքան կարևոր-համոզիչ պատգամներ էր փոխանցում, որ ես հա՛մ պապանձվել էի, հա՛մ․․․ լսում էի․․․ Կարևոր է այս դեպքերում ներկա լինել լռությամբ համաձայնությամբ․․․ Տպավորվեց-մնաց Արթուրի քավորի փոխանցածը՝ Արթուրը իր երրորդ զավակին՝ չորս տարեկան դարձող Նորայրին, ունենալիս խոստացել էր, որ չի բացակայելու, միշտ իր տղա ժառանգի կողքին է լինելու։ 

Իսկ շաբաթ օրը առավոտից ես իմ աշխատանքային օրը սկսեցի ավանդույթ դարձած կարգով, Կենտրոնում, կրթահամալիրի Սուսանի-Գևորգի հետ․․․ Մենք բազմազբաղ ետ ենք մնում․․․ նոր տարվա, միջնաժամկետ զարգացման ծրագրերի, ծրագրերի նախագծման-կազմակերպման գործերում․․․ Աշխատանքային խումբը ղեկավարում է Գևորգ Հակոբյան փոխտնօրենը, Սուսանը կրթահամալիրի տնօրենի պարտականությամբ պահանջկոտ կոնկրետ կլինի, որ յուրաքանչյուրս մեր տեղում մասնակից-հեղինակը լինենք, ես․․․ իմ անփոխարինելի մենթորությամբ ավելի ու ավելի հասանելի՝ զարգացման ծրագրերով սկսված նախագծերի, նախաձեռնությունների բոլոր մասնակիցներին՝ սեբաստացի-ոչ սեբաստացի, կրթահամալիրի բանգլադեշում, Արատեսում, Աշտարակում Ազնիվի-Վիգենի, Մարթա Ասատրյանինը դարձող Աշոցքում, Աշոտ Տիգրանյանի-Վարդան Կարապետյանի, բիձա Եգոր-Գեորգի Բլեյանների ընտանեկան Սյունիքում,  Զանգեզուրում․․․ 

Երեկ առավոտյան օրացույցով որոշված նյութական միջավայրի բարելավման աշխատանքային ցույց էր Գեղարվեստում-Հյուսիսում, Քոլեջում, Արևմտյան դպրոց-պարտեզում․․․ Դավիթ Քոչունցի, Արատես գործուղումից վերադարձած Էրիկ Սարիբեկյանի, Վահրամ Մարտիրոսյանի, Մուշեղ Բարսեղյանի շուրջ, նրանց անմիջական ղեկավարությամբ հունվար-փետրվարին նորամուտի բերվող նախաձեռնություններ են՝ նոր նախակրթարանային խումբ, նոր արվեստանոցներ, նոր արհեստանոցներ նախկին նկուղային տարածքներում․․․ Կրթահամալիրը հետևողական, ծրագրային ընդարձակվում է և՛ նկուղներում, և՛ տանիքներում կրթահամալիրի շենք-շինությունների Բանգլադեշում և փառատոնային Արատեսում․․․ 

Զանգեզուր-Սյունիք իմ ընտանեկան աշխատանքային ամանորյա այցին հետևողը աչքաթող չարեց նախաձեռնություններ, որոնք այս շաբաթ, երեկ՝ շաբաթ օրով ծավալվում էր Աշտարակում․․․ Ես չեմ մոռացել Կոռնիձորի, Տեղի հին գերեզմանոց-տապան-հուշարձանները*՝ իրենց բազում-եզակի արվեստի գործերով․․․ հաճախ անխնամ-բարձիթողի․․․ Հայաստանով մեկ են այս տապանատները*՝ որպես մեր ազնվականության, հնագիտության, ազգագրության մեր ինքնության վկայագրեր. ուսումնասիրելու անսպառ նյութ կա այստեղ, մեր մշտական խնամքի, պահպանության նաև ուսումնական գործ։ 

Չեմ մոռացել նաև նոր՝ ետպատերազմական իրավիճակում, բաց սահմաններով հայ-ադրբեջանական 1000 կիլոմետրանոց շփման եզրով անհատական-համայնքային ստեղծական նախաձեռնությունների ծավալման մասին, որպես ուսումնական նախագծեր․․․ Բայց սրա մասին, որպես Նոր ուղու քաղաքացիական հարթակում ներկայանալի գործեր ինչո՞ւ չպատմեն-չհանրայնացնեն Ազնիվի-Վիգենի կողմից երեկ Աշտարակ հրավիրված սեբաստացիները, Աշտարակի օրվա մեր հերոսները՝ Ազնիվն իր ընտանիքով, Պապյանները, Չալաբյանները, Աշտարակի քաղաքապետը, այլ քաղաքացիներ․․․ Նոր ուղի, նոր նախաձեռնություններ․․․ 

Այստեղից և՝ իմ երեկ օրվա-անցած շաբաթվա գործերի, անցած-չանցածի ամփոփը, որը չի կարող սպառվել որևէ ծավալով․․․ Վերնագիրն էլ՝ համերաշխություն, ստեղծումի, նախաձեռնողականության շաբաթ․․․ Առանձնացնեմ՝ չորեքշաբթին՝ Ատամհատիկը Գևորգ Հակոբյան թոռնիկ-սանիկի,  ուրբաթ օրվա պարատունը․․․ Եվ, իհարկե, արատեսյան ճամբարային-փառատոնային՝ Մուշեղի, Քնարիկի սկսած և էստաֆետով փոխանցվող ընթացքը, թափ հավաքող ու հավես արտադրող ձմեռային մեր ուսումնական ճամբարները՝ առանց բացառության։ 

* Տապան – 1. Արկղաձև մեծ կամ փոքր շինվածք՝ կառույց: 2. Ննջեցյալին թաղելու արկղ, դագաղ: 3. Գերեզման, շիրիմ: 4. Տապանաքար, շիրմաքար: 5. Այն նավը, որով ըստ Աստվածաշնչի, Նոյը իր ընտանիքով և բոլոր տեսակի կենդանիներով փրկվեց
աշխարհակործան ջրհեղեղից:
Հոմանիշներ՝  1. Դամբան, դամբարան, գերեզման, շիրիմ; 2. Դագաղ, աճյունատուփ: 3. Գերեզմանատուն: 

Տապանատուն – 1. Գերեզմանատուն, գերեզմանոց: 2. Գերեզմանատանը մի տոհմի՝ գերդաստանի՝ ընտանիքի անդամներին թաղելու տեղ, տոհմական գերեզմանոց: 

#1958

Թողնել պատասխան

Ձեր էլ-փոստի հասցեն չի հրապարակվելու։ Պարտադիր դաշտերը նշված են *-ով

Explore More

Օրվա գիրն իմ՝ որպես հրավեր…

Համեցեք Բլեյանի դպրոց՝ «Մխիթար  Սեբաստացի» կրթահամալիր… Սա՝ որ շփոթող չլինի, որ նույն անունն է… Ես հեծանվով եմ, հասցեն իմ, հեռախոսը, էլ. փոստը, բլոգը, ֆեյսբուքյան էջը հայտնի են… Ես եմ հեղինակն իմ

Անդրադարձ համար երեք

Գոհանանք, գտնվեցին 1998թ․ իմ արխիվային տպագիր նյութերը, որ ՀՀ նախագահի արտահերթ ընտրության իմ մասնակցության մասին է։ Նոր ուղի քաղաքացիական նախաձեռնության իմ ընկերներ Զառա Առաքելյանն ու Մերի Անդրեասյանը դրանք արագ բերեցին

Մեր կյանքի ստատուս-քվոների խորտակման տարի 2015

1981-ին իմ հայագիտական դասարանի սանուհիներից Գրունիկ Դավթյանին, Ախալքալաքի Վարևան գյուղից (հեյ գիտի, որտե՞ղ ես, քարը պատռի, դուրս արի մեյդան), որ իսկական Անուշն էր Լիլիթ Բլեյանի համար՝ երկար մազերով, գեղջկական, խորոտ,